Mudiyanselage Saman Dassanayake(M.サマン.ダサナイカ)
スリランカ・コロンボ大学経営学部上級講師
招聘期間
2004年4月1日~2005年3月21日
招聘期間中の研究テーマと提出論文
情報通信企業における顧客サービス管理のための人材開発:スリランカ及び日本の比較分析
スリランカにおける情報通信部門の開発の背景等
学歴
- スリ・ジャヤ・ワルデネプラ大学卒業(経営学)
- 小樽商科大学(MBA)
職歴
- 2002~2004年法政大学経営学部客員教授
- 1995年より現職
専門分野・関心領域
人事労務管理
主な研究業績
- "Transfer of customer to Sri Lanka by a Japanese company: A case study of Sri Lanka Telecom Limited" (2003年)
- "Revolution of the telecommunications sector in Sri Lanka: Lesson from Japanese telecom giant for developing human resources for customer care services management, in Abstract form" (2001年)
- "Building and sustaining a culture of customer intimacy in service organizations: The role of HRM" (1999年)