Mudiyanselage Saman Dassanayake(M.サマン.ダサナイカ)
スリランカ・コロンボ大学経営学部上級講師

招聘期間

2004年4月1日~2005年3月21日

招聘期間中の研究テーマと提出論文

情報通信企業における顧客サービス管理のための人材開発:スリランカ及び日本の比較分析

スリランカにおける情報通信部門の開発の背景等

Human Resource Development Systems for Customer Care Services Management in Telecommunications Companies: A Comparative Analysis of Sri Lanka and Japan (PDF:2.6MB)

学歴

  • スリ・ジャヤ・ワルデネプラ大学卒業(経営学)
  • 小樽商科大学(MBA)

職歴

  • 2002~2004年法政大学経営学部客員教授
  • 1995年より現職

専門分野・関心領域

人事労務管理

主な研究業績

  • "Transfer of customer to Sri Lanka by a Japanese company: A case study of Sri Lanka Telecom Limited" (2003年)
  • "Revolution of the telecommunications sector in Sri Lanka: Lesson from Japanese telecom giant for developing human resources for customer care services management, in Abstract form" (2001年)
  • "Building and sustaining a culture of customer intimacy in service organizations: The role of HRM" (1999年)
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